دانش‌بنیان| روش‌های فناورانه به یاری تصفیه آب و فاضلاب آمد

دانش‌بنیان| روش‌های فناورانه به یاری تصفیه آب و فاضلاب آمد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 84371
یک شرکت دانش‌بنیان با تکیه بر دانش فنی فرآیندهای تصفیه فاضلاب، طراحی و اجرای تصفیه خانه تصفیه فاضلاب صنعتی را با هدف کاهش مصرف آب ممکن کرده است.

سید احسان مجتبوی رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی فرآیند و انرژی فران ار توانمندی شوری‌زدایی و شیرین‌سازی آب‌ها و پساب‌های صنعتی گفت و ادامه داد: آب شیرین‌کن‌های صنعتی اسمز معکوس برای شیرین‌سازی آب دریا و آب‌های شور مهم‌ترین محصول دانش‌بنیان  شرکت ما است. خدمات شرکت فران در حوزه صنعت و ساختمان جهت تأمین آب و تصفیه فاضلاب کاربرد دارد.

 

کاربردهای گسترده زیست‌محیطی

با توجه به بحران خشکسالی و کمبود آب در کشور، شیرین سازی آب‌های شور از جمله آب دریا و آبهای چاه برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی بسیار تعیین کننده است. شرکت مهندسی فران از توانایی طراحی و ساخت آب شیرین کن‌های صنعتی برای شیرین سازی آب شور دریا و آب‌های صنعتی تا ظرفیت 50هزار مترمکعب در روز برخوردار است

 

بازچرخانی پساب و استفاده مجدد

یکی از منابع مهم تأمین آب صنایع بازچرخانی پساب تصفیه شده با هدف استفاده مجدد و کاهش آب مصرفی کارخانه است. شرکت مهندسی فران با تسلط بر دانش فنی فرایندهای تصفیه فاضلاب امکان طراحی و اجرای تصفیه خانه تصفیه فاضلاب صنعتی با فرایندهای به روز جهانی با هدف کاهش مصرف آب را دارد.

 

این شرکت دانش‌بنیان، با توجه به کمبود گسترده آب و مشکلات ناشی از آن برای صنعت، پکیج‌های تزریق مواد شیمیایی را در ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید می کند. تصریح کردک تزریق دقیق مواد شیمیایی یکی از نیازمندی‌های متداول صنایع مختلف اعم از نفت، گاز، پتروشیمی، کارخانه های صنعتی و صنایع شیمیایی است. همچنین تصفیه و ضدعفونی آب آشامیدنی از منابع مختلف و غیر متعارف یکی از دغدغه‌های مهم تأمین آب در مناطق کم برخوردار و کم آب است. این شرکت توانایی طراحی و ساخت پکیج های تصفیه آب با فرایندهای متنوع برای تولید آب شرب را دارد.

 

نوآورانه و رقابتی

مزیت رقابتی محصولات و خدمات شرکت مهندس فران در کاهش بهای تمام شده است. قیمت تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده 20 تا 60 درصد نسبت به نمونه های خارجی پایین‌تر است.

 

میزان اشتغال‌زایی و نیاز تخمینی به این محصول ایران‌ساخت

افراد مستقیم شاغل به کار در شرکت فران، 12 نفر هستند و با کارگاه های ساخت در حال کار، اشتغال غیر مستقیم آن در حدود 60  نفر می‌شود. کشور ایران برای جبران کمبود آب شرب و صنعتی روزانه به 5 میلیون مترمکعب آب شیرین ناشی از شیرین سازی منابع آب شور نیازمند است که شرکت مهندسی فران بخش بسیار کوچکی از این ظرفیت را می تواند تأمین کند.

 

لزوم حمایت‌های قانونی از صادر کننده

این فعال فناور  با اشاره به صادرات محصوات خود به به عراق و عمان درباره مهم‌ترین لازمه برای رونق تولید، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران‌ساخت گفت:حمایتهای قانونی از صادر کننده برای صادرات مهمترین لازمه رونق صادرات در شرکتهای دانش بنیان است. ورود ارز حاصل از صادرات به کشور یکی از نگرانی های اصلی صادر کنندگان نوپا است. قوانین سختگیرانه و مبهم مربوط به فروش ارز حاصل از صادرات، شرکت‌های دانش بنیان را با چالشهای بسیاری مواجه کرده است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری‌های نوین و کارآمد تولید آب با کیفیت حمایت می‌شود
فناوری‌های نوین و کارآمد تولید آب با کیفیت حمایت می‌شود
95/08/16 - 10:17
آب های تصفیه شده فاضلاب های شهری برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار خواهند گرفت
آب های تصفیه شده فاضلاب های شهری برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار خواهند گرفت
95/06/15 - 11:08
فناوری‌های زیستی به کمک تصفیه فاضلاب‌های شهری می‌آیند
فناوری‌های زیستی به کمک تصفیه فاضلاب‌های شهری می‌آیند
95/04/28 - 11:15
بیشتر بخوانیم